SELAMAT TINGGAL PERUT BUNCIT

Asal cermin jer muka.. asal cermin jer mesti duk fokus kat muka je kan.. Apa kata sekali sekala tengok badan tu sekali.. ada tak yang terlebih kiri kanan.. atau perut ke depan?? Suka atau tidak? hehee ok hari ni sis nak kongsi cara yang boleh membantu korang untuk kempiskan perut..

1. Asam Jawa


Ambil sedikit asam jawa dan bancuh di dalam segelas air panas. biarkan semalaman. Esok paginya, minum air bancuhan air asam jawa tersebut. korang boleh jadikan minuman selepas makan tengahari atau makan malam taw.. minum sejuk-sejuk fuhhh syokk nya kan.. Amalkan setiap hari, korang akan dapat tubuh badan yang segar dan langsing.

2. Lemon + Kurma + Bawang Putih

Bahan-bahannya:
  • 1/2 biji lemon
  • 2 biji kurma
  • 1 cawan air suam
  • 4 ulas bawang putih
Cara-caranya:
  1. Buang kulit bawang putih.
  2. Blend kesemua bahan diatas. lagi elok kalau lemon tadi tidak dibuang kulitnya.
  3. Tapis dan minum 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.
Kurma dapat membantu mengurangkan rasa pahit selain khasiatnya yang tersendiri. Bawang putih pula boleh mengurangkan angin badan manakala lemon sebagai pembakar lemak-lemak degil dan pada masa yang sama membuang toksin yang berlebihan.

3. Limau Nipis + Kapur Sirih
Sediakan limau nipis dan kapur sirih. perah air limau ke dalam piring atau mangkuk yang berisi kapur sirih dan gaul dengan sebati. Lumurkan ramuan tadi pada perut korang dan balut dengan bengkung. korang boleh amalkan petua ni pada setiap malam sebelum korang tidur lena ya 😉

4. Lecithin + Herb-Lax


Lecithin bertindak sebagai pembakar lemak,, Herb-Lax pulak bertindak sebagai detox.

ehh apa itu detox?? detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat pada dinding usus dikeluarkan melalui pembungan air besar. Selepas dinding usus kita bersis, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. sebab tulah detox ni penting sebelum kita ambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan pada kadar paling optimum.

cara korang nak bakar balik apa yang terlebih makan tu,, korang telan je lecithin. Lepas ni korang tak perlu risau dah nak makan apa time sarapan, time kenduri, makan hotel sebab lecithin kan hadoo..
.
.
.
Selamat Mencuba!!!

FB : Syaheera Young Rockie
Instagram : @syaheerabeautyshop



Shaklee ID 1229335





You May Also Like

0 comments