TIPS UNTUK SENTIASA KEKAL CERGAS

Kesihatan tubuh badan memainkan peranan yang besar dalam kehidupan seharian kita. Sekiranya kita sakit,banyak perkara yang kita tidak dapat lakukan seperti bekerja, bersukan dan lain-lain.
Jadi amat penting bagi kita untuk menjaga kesihatan terutamanya golongan yang aktif seperti ahli sukan, pekerja, pelajar mahupun peniaga.
Tak tahu bagaimana nak jaga kesihatan anda?Jangan risau bacaan di bawah ini telah disediakan 5 tips untuk anda amalkan supaya kekal sihat dan cergas :

1.PEMAKANAN YANG SIHAT


Memakan buah-buahan dan sayuran secara kerap boleh membersihkan usus kita dan merendahkan risiko untuk jatuh sakit.
Serat dalam sayuran buahan akan membersihkan dinding usus dan toksin dari dalam badan.Paling penting jangan lupa sarapan setiap pagi supaya anda kekal bertenaga sepanjang hari.

2. ELAKKAN MINUMAN BERKAFEIN


Kebanyakan kita suka mengambil minuman berkafein untuk sarapan kan?Sebenarnya kafein boleh mengganggu penghadaman dan penyerapan zat penting dari makanan.Ini menyebabkan badan kita menjadi lesu dan letih.
Dalam satu kajian,minum teh dan makan secara serentak menghilangkan zat besi sebanyak 89%.Jadi korang boleh lah berhenti meminum air yang mengandungi kafein ataupun sekurang-kurangnya cuba kurangkan.

3. BERSENAM


Sekurang-kurangnya kita perlu bersenam seminggu sekali.Banyak manfaat yang anda akan dapat dengan bersenam.Antaranya ialah dapat meningkatkan kekuatan dan daya tahan,mengurangkan paras tekanan,mengawal tekanan darah dan banyak lagi

4. AMBIL MAKANAN TAMBAHAN


Bagi kita yang bekerjaya mungkin kita tidak mempunyai masa yang cukup untuk menjaga pemakanan.Apa yang anda boleh ialah ambil makanan tambahan ataupun “supplement” yang sesuai,ini pasti dapat meningkatkan kesihatan kita ke tahap optimum.

5. DAPATKAN TIDUR YANG CUKUP


Tidur yang  berkualiti penting untuk memastikan tubuh kita cukup rehat.Bila tubuh kita cukup rehat,kita akan segar dan bertenaga untuk melakukan aktiviti harian keesokan harinya.
Kurang tidur boleh menyebabkan anda kurang tumpuan di siang hari,obesiti,depresi dan banyak lagi masalah kesihatan.Jadi pastikan anda tidur selama 6 jam setiap hari.
Beberapa tips yang kami kongsikan ini adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan dan ingin meningkatkan kualiti hidup.Mungkin dengan usaha yang sedikit anda dapat mengubah hidup menjadi lebih sihat,produktif dan berjaya dalam kerjaya anda.
Selamat mencuba !
KLIK UNTUK DAFTAR JADI AHLI SHAKLEE!

Berminat untuk menjadi pengedar Shaklee dan sertai group Wonder & Great Team?

Anda boleh whatsapp Jura untuk belajar bisnes dan nikmati bonus bulanan.


FB : Syaheera Young Rockie
Instagram : @syaheerabeautyshop
YouTube channel : Syaheera Young Rockie
📲 0193474266 

You May Also Like

0 comments